Práca na recepcii ponúka veľa príležitostí na rozvoj. S dobre napísaným životopisom sa recepčná môže zamestnať na mieste, kde získa cenné skúsenosti s prácou s klientmi, zlepší svoje komunikačné schopnosti a naučí sa efektívne komunikovať v angličtine. Napíšte životopis recepčnej a zistite, aké sú vaše možnosti!

Čítajte ďalej a dozviete sa:

Životopis recepčnej

Potrebujete životopis?

Zaregistrujte sa a použite náš nástroj na tvorbu životopisov!

Vytvoriť životopis

Životopis recepčnej – ako rýchlo presvedčiť zamestnávateľa o vašej kandidatúre?

Práca v sektore služieb zákazníkom vyžaduje, aby ste mali veľa mäkkých zručností. Recepčná v hoteli musí preukázať odhodlanie a získať sympatie hostí, je akousi výkladnou skriňou daného miesta. Z tohto dôvodu je v tejto profesii obzvlášť dôležitá vášeň a ochota. Takéto vlastnosti preukážete zahrnutím profesionálneho zhrnutia do životopisu recepčnej.

Životopis recepčného – ako vytvoriť profesionálne zhrnutie?

Pravdepodobne sa pýtate, čo presne je odborné zhrnutie? Inak známy ako cieľový alebo profesionálny profil – je to len pár viet na samom vrchole životopisu recepčnej. Písanie v zahraničí je často normou, ale v Poľsku môžete na náborového pracovníka zapôsobiť napísaním presného zhrnutia.

Čo by malo byť odborné zhrnutie zahrnuté v životopise recepčnej?

  • Predstavenie kandidáta. Jednou alebo dvoma vetami napíšte, kto ste a čo robíte. Môžete zahrnúť vzdelanie, ako aj pracovné skúsenosti v tejto alebo príbuznej profesii.
    Príklad: „Som absolventom poľskej filológie na Univerzite Adama Mickiewicza v Poznani, mám dvojročné skúsenosti s prácou na recepcii v hoteloch Dobre Hotele“.
  • Identifikujte kľúčové zručnosti. Napíšte, aké sú vaše silné stránky. Zamyslite sa nad tým, vďaka čomu vyniká práca recepčnej a uveďte, čo môžete urobiť. Pamätajte, že angličtina pre hotelového recepčného je veľmi dôležitá.
    Príklad: „Mám certifikát o znalosti angličtiny na úrovni B2. Hovorím plynule kanceláriou.“
  • Prezentácia vašich motivácií. Povedzte svojmu zamestnávateľovi, prečo vás jeho ponuka zaujala. Uveďte, čo chcete na tejto pozícii dosiahnuť.
    Príklad: „Chcel by som využiť svoje medziľudské zručnosti na vybudovanie pozitívneho imidžu reťazca GreatHotels. Myslím si, že táto pozícia by mi pomohla rozvinúť moju schopnosť pracovať v medzinárodnom prostredí.“

Pracovné ponuky recepčnej / recepčnej – ako k nim zladiť svoje profesionálne zhrnutie?

Životopis recepčnej

Tu je príklad, ako presne priradiť životopis recepčnej k pracovnej ponuke.

Príklad ponuky hotela:
Požiadavky:

  • znalosť balíka Office
  • efektívna prevádzka kancelárskych zariadení
  • otvorenosť a jednoduchosť nadväzovania kontaktov
  • dobrá organizácia práce
  • dobré mravy, svedomitosť a sebestačnosť

Vitaj:

  • znalosť anglického jazyka
  • skúsenosti s kancelárskou prácou

Životopis recepčnej – Zhrnutie práce na mieru:
Som študentom anglickej filológie na Jagelovskej univerzite v Krakove, rok pracujem ako asistent v kancelárii XYZ. V práci používam Office a kancelárske zariadenia. Som organizovaný a spoločenský človek. Vo vašej spoločnosti by som chcel rozvíjať organizačné schopnosti, ako aj využiť svoju otvorenosť a komunikačné schopnosti na budovanie pozitívnych vzťahov s hosťami.

Je pracovná skúsenosť dôležitá v životopise recepčnej?

Aj keď si myslíte, že obyčajná hotelová recepcia nie je veľkou výzvou, musíte sa pokúsiť vyniknúť životopisom recepčnej. Pozície zákazníckeho servisu sú veľmi dôležité pre každé podnikanie. Hotelová recepčná by mala urobiť pozitívny dojem na zákazníkov, aby si dobre pamätali svoju návštevu. Komunikačné zručnosti, zručnosti pri riešení problémov a schopnosť zostať pokojní v stresových situáciách sa učíme, keď získavame pracovné skúsenosti. Dôležitá je aj manipulácia s plánmi, počítačovými programami a kancelárskym vybavením.

Kde dať skúsenosti do životopisu recepčnej?

Zamestnávatelia s väčšou pravdepodobnosťou zamestnajú ľudí, ktorí už mali nejaký kontakt so zákazníckym servisom alebo administratívnymi úlohami. Preto môžete sekciu skúseností vložiť do životopisu recepčnej tesne pod profesionálne zhrnutie.

Povinnosti recepčnej / povinnosti recepčnej – ako ich uviesť v sekcii skúseností?

  • Priraďte svoj životopis recepčnej k pozícii, o ktorú sa uchádzate. Po prečítaní reklamy premýšľajte o tom, aké požiadavky spĺňate, aké veci ste už urobili a objasnite to.
  • Buďte konkrétni, aby váš životopis recepčnej vyzeral profesionálne. Vyhnite sa všeobecnému zneniu, ktoré píše väčšina kandidátov.
  • Použite jazyk výhod. Pokúste sa ukázať zamestnávateľovi, prečo budete pre neho cenným zamestnancom. Zdôraznite svoje silné stránky a úspechy.
  • Ak máte veľa skúseností, rozdeľte svoje povinnosti recepčnej do sekcií. Vďaka tomu bude celá vec čitateľnejšia. Môžete použiť názvy „Hlavné zodpovednosti“, „Úspechy“ a „Ďalšie zodpovednosti“.
  • Ak máte málo skúseností, nezabudnite, že váš životopis recepčnej nemusí byť prázdny alebo nezaujímavý. Zapíšte si veci, ktoré ste robili vo svojich predchádzajúcich zamestnaniach, stážach, učňovskej príprave atď. Zamerajte sa na aktivity, ktoré budete môcť využiť ako recepčná.
  • Overte obsah. Pravopisné chyby alebo dokonca jednoduché preklepy môžu zanechať dojem, že nie ste osoba zameraná na detaily. Povinnosti recepčného si vyžadujú starostlivosť a presnosť. V dokumentoch žiadosti preukážte, že vykazujete tieto pozitívne vlastnosti.

Ako vyniknete v životopise recepčnej?

Na niektoré pracovné ponuky odpovedá veľa kandidátov. Čo by ste mali urobiť, aby ste dostali pozvánku na pohovor, je upútať pozornosť. Aj keď životopis recepčnej musí byť vytvorený profesionálnym spôsobom s ohľadom na niektoré prísne pravidlá, môžete ho napísať lepšie ako ostatné. To, aké výrazy používate, je veľmi dôležité.

Povinnosti recepčného – príklady, ktoré treba zahrnúť do životopisu recepčného

Pozrite sa, aké ľahké je opísať svoje povinnosti recepčnej priaznivým spôsobom v sekcii pracovných skúseností.

  • Namiesto „zákazníckeho servisu“ môžete napísať „profesionálny zákaznícky servis vrátane zahraničných“ alebo „informovanie zákazníkov o propagačných akciách, nových liečebných postupoch, radách pri výbere správnych služieb“;
  • namiesto „prijímania rezervácií“ môžete napísať „spravovať rezervácie pomocou systému XYZ“;
  • Namiesto „odpovedania na telefóny“ môžete napísať „služba pobočkovej ústredne (aj v angličtine)“ alebo „služba pobočkovej ústredne, ktorá sa stará o správny tok informácií medzi zamestnancami a všetkými oddeleniami spoločnosti“;
  • Namiesto „upratovania na recepcii“ môžete napísať „udržiavanie poriadku v recepcii a starostlivosť o vhodnú výzdobu“.
Sprievodný list recepčnej

Okrem toho stojí za zmienku veci, s ktorými sa recepčná denne zaoberá.
Recepčný – rozsah povinností , ktoré môžu pritiahnuť pozornosť náborového pracovníka:

  • „Komunikácia s pracovníkmi SPA s cieľom koordinovať prácu a poskytovať najlepší zákaznícky servis“
  • „Rýchle a efektívne riešenie problémov a sťažností zákazníkov“
  • „Monitorovanie a objednávanie kancelárskych potrieb“
  • „Aktualizácia informácií dostupných zákazníkom: brožúry, letáky a informácie z webových stránok“

Kde opísať zručnosti a jazykové znalosti v životopise recepčnej?

V každej profesii zohrávajú kľúčovú úlohu zručnosti. Skúsenosti ich naopak potvrdzujú, vzbudzujú dôveru a môžu zamestnávateľa presvedčiť, aby kandidáta zamestnal. Tieto dve veci by mali byť na prvej strane životopisu recepčnej, hneď pod odborným zhrnutím. Uistite sa, že zručnosti sú prispôsobené požiadavkám konkrétnej pracovnej ponuky. Pri výbere kompetencií, ktoré vyzdvihnúť, sa oplatí spoliehať na náplň práce a požiadavky zamestnávateľa, aby sa životopis recepčnej čo najviac zhodoval s hľadaným profilom kandidáta.

Hotelová recepčná

Životopis recepčného – príklady zručností

Mäkké zručnosti v životopise recepčnej:

  • komunikačné a interpersonálne zručnosti;
  • empatický prístup k potrebám a očakávaniam hostí;
  • vysoká úroveň osobnej kultúry;
  • schopnosť nadviazať a udržiavať pozitívne vzťahy;
  • online zákaznícky servis, písanie profesionálnych e-mailov;
  • efektívna organizácia pracovného času;
  • schopnosť pracovať pod časovým tlakom;
  • schopnosť uprednostňovať zodpovednosti a multitasking;
  • samostatnosť;
  • pedantnosť;
  • nadšenie a horlivosť pre prácu;
  • orientácia na predajný cieľ;
  • schopnosť rýchlo identifikovať a riešiť problémy;
  • profesionálnosť;
  • starostlivosť o pozitívny imidž spoločnosti;
  • znalosť odvetvia, napr. SPA, hotelové, lekárske atď.

Tvrdé kompetencie v životopise recepčnej:

  • zdatné počítačové zručnosti;
  • prevádzka kancelárskeho vybavenia;
  • znalosť kancelárskeho softvéru (napr. Microsoft Office) a rezervačných systémov;
  • znalosť jazyka (napr. angličtina) na úrovni (dobrý, veľmi dobrý, zdatný) alebo na úrovni (A1, A2, B1, B2, C1, C2), môžete použiť aj grafické označenia dostupné v Tvorcovi životopisu.

Potrebujete životopis?

Zaregistrujte sa a použite náš nástroj na tvorbu životopisov!

Vytvoriť životopis

Životopis recepčný – ako dobre opísať kvalifikáciu?

Príklad pracovnej ponuky recepčnej – požiadavky:

  • veľmi dobrá organizácia práce,
  • schopnosť pracovať v tíme,
  • komunikatívnosť
  • úsmev a láskavosť,
  • vodičský preukaz skupiny B je vítaný,
  • počítačové zručnosti vrátane MS Office a tvorby rozvrhov v Tabuľkách Google,
  • minimálne stredné vzdelanie, preferovaný študijný odbor: administratíva,
  • komunikatívna znalosť angličtiny.

Zručnosti v životopise recepčnej prispôsobené požiadavkám:

  • vynikajúca organizácia práce na samostatných pracoviskách,
  • budovanie pozitívnych vzťahov s klientmi a tímom,
  • znalosť anglického jazyka na úrovni C1,
  • vodičský preukaz kategórie B,
  • veľmi dobrá znalosť kancelárie MS,
  • veľmi dobrá znalosť Tabuliek Google.

Druhý príklad pracovnej ponuky recepčnej – požiadavky:

  • Máte jednoduchý spôsob, ako nadviazať kontakty, budovať vzťahy a viete, ako sa o ne starať,
  • Vo svojej práci prejavujete iniciatívu a baví vás to,
  • Úsmev na tvári druhej osoby je vašou osobnou spokojnosťou,
  • Dokážete sa vcítiť do hosťa/zákazníka a nájsť správne riešenie,
  • ste schopní predať hotelovú ponuku,

Zručnosti v životopise recepčnej prispôsobené požiadavkám:

  • Komunikačné a interpersonálne zručnosti, empatia,
  • záväzok a iniciatíva,
  • pozitívny prístup a orientácia na cieľ,
  • Schopnosť riešiť problémy a vyrovnať sa so stresovými situáciami,
  • Veľmi dobré predajné schopnosti.
Životopis recepčnej

Pracovné miesta recepčných – je dôležitý popis vzdelania?

Nemusíte absolvovať konkrétny študijný odbor, aby ste mohli pracovať na recepcii, ale popis vášho vzdelania je dôležitý v každom životopise. Niekedy sa v zozname požiadaviek, napríklad na pozíciu hotelového recepčného, objaví „vysokoškolské vzdelávanie“. Znamená to, že ak ste uprostred štúdia alebo ste ukončili vzdelanie po maturite, nemali by ste sa uchádzať o štúdium? Vždy stojí za to vyskúšať, pretože sa môže ukázať, že zručnosti a skúsenosti v profesionálne napísanom životopise recepčného presvedčia náborového pracovníka.

Životopis recepčný – ako opísať vysokoškolský titul?

V tejto časti uveďte len najdôležitejšie informácie o vašom štúdiu:

  • dátum začatia a ukončenia štúdia;
  • názov univerzity;
  • smer;
  • získaný titul.

Takýto opis vzdelania v životopise recepčného bude postačujúci. Bez toho, aby ste zachádzali do prílišných podrobností, ponecháte viac priestoru na uvedenie vašich kľúčových kvalifikácií a skúseností. Ak máte vysokoškolské vzdelanie, neuvádzajte vo svojom životopise strednú školu.

Pracovné miesta na recepcii – aký druh vzdelania môžete mať?

Na povolanie recepčnej sa pripravujú postsekundárne školy s profilom hotelového technika alebo hotelového recepčného.

Po absolvovaní záverečnej štátnej skúšky organizovanej Ústrednou skúšobnou komisiou je možné získať tieto kvalifikácie:

  • HGT.03. služby hosťom v zariadení poskytujúcom pohostinské služby;
  • HGT.06. Poskytovanie služieb na recepcii.

Ak ste absolvovali príslušný kurz na postsekundárnej škole a máte príslušnú odbornú kvalifikáciu, mali by ste to uviesť v životopise svojej recepčnej.

Pracovné miesta recepčných

Pracovné miesta na recepcii – aké kurzy a školenia môžete absolvovať?

  • Kurzy používania kancelárskych programov, napr. Microsoft Office.
  • Školenie v technikách predaja. Umožnia účinnejšiu propagáciu služieb a produktov ponúkaných zamestnávateľom.
  • Jazykové kurzy. Znalosť cudzích jazykov, najmä angličtiny, je cenná pri práci so zahraničnými klientmi.
  • Predlekárska prvá pomoc.
  • Školenia zamerané priamo na profesiu recepčnej, počas ktorých získate kompletné vedomosti potrebné na začatie práce alebo zlepšenie svojich kompetencií na vašej súčasnej pozícii.

Kde zadať záujmy do životopisu recepčnej?

Zamestnávatelia venujú osobitnú pozornosť tomu, čo môžete robiť a aké máte skúsenosti. Vaše záľuby by preto mali byť na samom konci dokumentu. Ak máte záujmy súvisiace s pozíciou, o ktorú sa chcete uchádzať, môžete ich uviesť. Často hľadajú zaujímavých ľudí, ktorí zapadnú do úzko prepojeného tímu vo firme. Ukázať svoje vášne potom môže byť vašou devízou.

Príklady záujmov v životopise recepčnej

  • Domáce cestovanie (budete sa prezentovať ako otvorený človek zvedavý na nové veci);
  • cudzie jazyky (môžete ich spomenúť napríklad v kontexte zahraničnej literatúry alebo vášne pre konkrétnu kultúru a históriu);
  • technológie a nové médiá (práca recepčného zahŕňa používanie počítačových programov, stojí za to predstaviť sa ako osoba, ktorá má aktuálne informácie o technologických inováciách);
  • fitness a wellness (cenný koníček pri podávaní žiadostí na miesta, ako sú SPA);
  • varenie (dobrý koníček pri podávaní žiadostí o zariadenia s reštauráciami);
  • tímové športy (zdôrazníte schopnosť pracovať v skupine);
  • sociálna aktivita v organizácii XYZ (môže to byť aj dobrovoľníctvo v organizácii XYZ, ukáže personalistovi, že ste pracovití a ochotní konať).

Životopis recepčného v angličtine – praktické tipy

Na prvý pohľad možno povedať, že životopis recepčnej v poľštine sa líši od životopisu v angličtine iba v jazyku. Tieto dokumenty sú však štruktúrované úplne iným spôsobom. Ak chcete úspešne hľadať zamestnanie v amerických alebo britských spoločnostiach, musíte sa držať niekoľkých jednoduchých pravidiel.

  • Neuvádzajte fotografiu, dátum a miesto narodenia ani pohlavie. Západní zamestnávatelia nebudú brať do úvahy životopis recepčnej s fotografiou, pretože sa chcú vyhnúť obvineniu z diskriminácie.
  • Vynechajte doložku GDPR, uplatňuje sa v súlade s poľskými predpismi, ktoré sa v zahraničí neuplatňujú.
  • Na začiatok dokumentu dajte odborné zhrnutie, na západe je to bežná prax.
  • Snažte sa, aby to bolo stručné. Optimálna dĺžka životopisu, ktorý by recepčná mala napísať v angličtine , je jeden list A4.
  • Konkrétnym spôsobom vysvetlite, čo robia spoločnosti, pre ktoré ste pracovali. Napríklad „DobryHotel – reťazec poľských prémiových hotelov, ktoré vítajú hostí z mnohých krajín“.
Príklad ponuky hotela

Oplatí sa napísať motivačný list recepčnej?

Uchádzači o pozíciu recepčná sa môžu rozhodnúť, že nepredložia motivačný list, čím sa mylne predpokladá, že zamestnávateľ sa zameria výlučne na životopis, aj keď pracovná ponuka výslovne vyžaduje takýto dokument.

Takýto prístup však môže zavrieť dvere zamestnanosti. Vždy sa oplatí uviesť motivačný list v životopise recepčnej, ak o to zamestnávateľ požiada.

Motivačný list recepčnej – čo z neho získate?

Odvetvia súvisiace so zákazníckym servisom alebo aktívnym predajom sú vhodné pre ľudí, ktorí sú motivovaní, pracovití a orientovaní na cieľ. Motivačný list recepčnej je skvelým nástrojom, ako ukázať, že ste ambiciózni a kreatívni. To je obzvlášť dôležité, ak práve plánujete začať pracovať v tejto profesii. Preukázaním iniciatívy a zaslaním motivačného listu spolu so životopisom recepčnej môžete veľa získať.

Motivačný list recepčnej – tipy v skratke

  • Prispôsobte obsah pozícii;
  • zdôrazniť svoje silné stránky;
  • uviesť príklady zo skúseností;
  • vysvetlite, prečo máte záujem pracovať tu;
  • písať stručne a jasne;
  • Uistite sa, že obsah je bezchybný;
  • dbajte na konzistenciu formulára – písmo, odseky, odrážky atď.;
  • Napíšte záver s povzbudením k akcii, ukážte otvorenosť konverzácii.

Recepčná – práca plná príležitostí, ako vám môže životopis recepčnej pomôcť napredovať vo vašej kariére?

Životopis recepčnej zohráva kľúčovú úlohu pri postupe alebo začatí kariéry a určuje prvý dojem, ktorý kandidát urobí na potenciálnych zamestnávateľov. Správny životopis recepčnej a motivačný list sa zameriava na špecifiká , prezentuje nielen predchádzajúce pracovné skúsenosti, ale aj zručnosti, ktoré sú pre danú prácu potrebné. Zdôraznením špecializovaného školenia, znalosti cudzích jazykov alebo ďalších zručností môže životopis recepčnej odlíšiť kandidátku od ostatných a ukázať jej pripravenosť prijať nové výzvy. Vďaka tomu sa životopis stáva efektívnym nástrojom, ktorý otvára dvere novým kariérnym príležitostiam.

Potrebujete životopis?

Zaregistrujte sa a použite náš nástroj na tvorbu životopisov!

Vytvoriť životopis

Odporúčame aj naše ďalšie publikácie:
Životopis programátora, životopis IT špecialistu a životopis IT – všetko, čo potrebujete vedieť
CV logistik – uchádzajte sa o svoju vysnívanú prácu
Životopis predajcu – Vaša cesta k kariérnemu úspechu
Životopis fyzioterapeuta – uchádzajte sa o svoje vysnívané pozície

-->